PŘI NÁKUPU NAD 1500 KČ NEÚČTUJEME POŠTOVNÉ


AKCEPTUJEME PLATBY V KRYPTOMĚNÁCH DLE AKTUÁLNÍHO KURZU PO PŘEDCHOZÍ E-MAILOVÉ DOHODĚ



ČLÁNKY » LEDEN
Leden


V lednu doporučuje tradiční čínská medicína věnovat zvýšenou pozornost močovému měchýři,který je v tomto období nejohroženějším orgánem.S močovým měchýřem souvisí další orgány vylučovacího systému - močová trubice a ledviny.
Mezi běžná onemocnění močového traktu patří bakteriální infekce,nejčastěji postihující močový měchýř - cystitida, a močovou trubivi - uretritida.
Příčinou zánětu jsou obvykle bakterie E.coli, žijící v trávicím traktu, odkud mohou proniknout do močové trubice a dále až do měchýře, kde se pomnoží.
Ženy bývají touto infekcí postiženy mnohem častěji, jelikož jejich močová trubice je dlouhá pouze pět centimetrů.Také blízké sousedství s pochvou a konečníkem je další důvod. Proto bývají někdy tyto záněty doprovázeny i poševní infekcí.
Frekvence u mužů se zvyšuje ve vyšším věku v důsledku zvětšování prostaty.
Mezi další rizikové faktory patří cukrovka.
Prevencí je:
  • dostatečný přísun tekutin, aby se zvýšil průtok močovým systémem, a tím i odplavování bakterií. Toto je důležité zvláště pro starší muže
  • dodržování pečlivé hygieny, používání mýdel a gelů k tomu určených, volit spíše sprchování.
  • pozor na prochladnutí
  • preventivní užívání brusinek- okyselují moč a zabraňují bakteriím přichytit se ke sliznici měchýře. K okyselení přispívá též vitamín C, ale pozor na vysoké dávky, které zatěžují ledviny.
PROSINEC

Vstoupili jsme do adventu a posledního měsíce v roce. Slunce jen slabě prosvítá mezi mraky, den končí brzo, noci jsou opravdu dlouhé, a začíná zima. Nabádá nás to zpomalit a užívat poklidných večerů, kdy nás obklopuje vůně cukroví a vánoční výzdoba, která se třpytí a cinká. Dříve to bývala poklidná doba adventní, než se změnila v předvánoční rej ve znamení konzumu. Letos díky situaci je advent jiný. Právě teď je čas na rodinné tradice. Záleží na nás, jak ho prožijeme.

Nenechte se spoutat strachem, ten vás ochromuje. Užijte si advent, vyhněte se sledování zpráv, a dívejte se raději na pohádky. Nezapomeňte si dopřát i chvilku jen sami pro sebe.

Co se týká zdraví, v prosinci je ohroženo tlusté střevo. V dnešní době přibývá problémů právě s tímto orgánem, a nejsou to banální onemocnění, často podceňované. Před bouřlivými oslavami koncem roku odlehčete nyní stravu. Nekombinujte hodně surovin dohromady, dodržujte odstup mezi jídly, zařaďte vlákninu v zelenině a ovoci. Ideální je vitamínová bomba v kysané zelenině. Preventivně zařadíme i probiotika. Nezapomeneme, že zima je nepřítel kostí, dostatečně se oblékáme, a doplníme vápník, vitamín D a C. Zároveň jsme ohroženi virózami a nachlazením, proto pozor především na sliznice a vstupní brány chladu – ruce, zátylek, bedra a nohy.

Užijte si svátky, a klidný závěr přelomového roku 2020 ve zdraví a s klidnou myslí!

LEDEN

Jsme na začátku ledna nového roku.

Ten minulý pro nás nebyl vůbec lehký. Řada z vás bojovala, nebo ještě bojuje o zdraví své, nebo svých blízkých, někteří bojovali o holé přežití, někdo svůj boj prohrál.

Rok 2020 důkladně prověřil naše síly, naši psychiku a odolnost. Někteří si sáhli na dno svých sil, a ještě dlouho se budou vzpamatovávat. Události loňského roku nám přinesly strach z neznámého, nejistotu, a to nás ničí, lidé panikaří, aniž by věděli, čeho se bojí. Do toho také zasáhly jiné názory a nesváry mezi lidmi.

Přetrvává společenská a ekonomická nestabilita, a ztráta jistoty.

Každopádně nám minulý rok nastavil zrcadlo, v někom jsme se spletli, zklamali, někdo naopak u nás stoupl v ceně. Prověřil naši trpělivost a odolnost, zdůraznil trhliny, a ukázal u někoho na sobeckost.

Tak s obavami očekáváme jaký bude rok 2021. To, co nám přinesl rok loňský, nás bude ještě trápit, a nikdo s určitostí neví jak dlouho.

Podle astrologické předpovědi až koncem března s jarní rovnodenností nastane zlom.

Náš život se neskládá jen z malých a velkých radostí, ale i z temných chvil. Nám nezbývá než přijmout svět takový, jaký je.

Více než kdy jindy je zapotřebí stability, která by měla vycházet z rodinného zázemí.

Naší zbraní je zodpovědnost, opatrnost, dobrá psychika a imunita.

Co se týká zdraví v lednu, nepříznivě v tomto období působí na močový měchýř.

Již víme, že se máme vyhýbat nachlazení, pít dostatek teplých nápojů, vhodných čajů a bylin, kde kromě výborného zlatobýlu je to bříza bílá.

Pozor si musíme dát na strach a obavy, které nám mohou způsobit disharmonii energie v orgánech, a to může být také příčina nemocí.

Imunitu musíme podporovat zvláště v tuto dobu, i vzhledem ke Covidu. Nejen běžné vitamíny C – formou tablet, kapslí nebo infuzemi, vitamíny B a D, a doplňky stravy například s echinaceou, eleuterokokem, hlívou, Omega 3, probiotiky, minerály – hlavně mangan, selen, a zinek, imunonutričními houbami Reishi, Shitakee, Blazei, Cordyceps nebo v kombinaci tří – Tritonu.

Podle Milana Calábka nás oslabuje nedostatek draslíku, kdy dojde k překyselení. Jen pozor u dávkování tablet! Ve stravě je v banánech, denní dávka jsou tři. U lidí s onemocněním Covid byl zjištěn velký nedostatek draslíku. Důležitý je také přísun vitamínu K2 a D3 v kombinaci.

Důležité je rozumět svému tělu a správně se o něj starat. Naučit se proměňovat sílu strachu a zloby v energii odvahy a laskavosti, najít svoji moudrost.

Přeji nám všem pevné zdraví, víru v přirozenost, aby celý rok 2021 byl rokem stabilizace, abychom se mohli všichni zase scházet, pěstovat své aktivity a koníčky, a udržovat své zdraví v kondici. 

LEDEN

Prosinec jakoby nebyl, a ocitli jsme se v roce 2020. Jsme plni očekávání, jaký bude, a co nám přinese.

Ale záleží především na nás, a nejdůležitější je zdraví.

Zdraví=rovnováha. Rovnováha je přirozený řád, nerovnováha je chaos. Zdraví je řád, nemoc je chaos.

Letos se v našich článcích zaměříme na stravu, bylinky, vitamíny, doplňky vhodné pro daný měsíc a podporu oslabených orgánů.

Bylinky se používaly od nepaměti. Jsou obsaženy v čajích, homeopatii či doplňcích, dají se používat i ke klasické léčbě nebo k potlačení jejich vedlejších účinků.

Zima nám často přináší špatnou náladu a deprese. Zničíte to cvičením, vitamíny, minerály, zimními sporty, relaxem v sauně a masážemi. Na vině nenálad není jen samotná zima a počasí, ale i hormony. Hlavně melatonin – spánkový hormon. Čím méně světla, tím se ho v mozku více tvoří. V noci je k užitku, ale přes den ke škodě.

Je potřeba ho dodávat v čaji, či tabletách. Pomáhá také vstávat do světla, už v ložnici rozsvítit při probuzení.

Cvičením a pohybem také zvýšíme hladiny ostatních hormonů – serotoninu – hormonu radosti, enedorfínu – hormonu štěstí, dopaminu – hormonu motivace, oxytocinu – hormonu důvěry a vazopresinu – hormonu vazby mezi partnery a přáteli.

V tomto období doplňujeme hlavně vitamín D, buď ve stravě – v makrelách, sledích, lososech, vejcích, mléčných výrobcích, cereáliích, pomerančovém džusu. Ale nikdy nedosáhnete hladiny, kterou zařídí „umělý“ vitamín D.

Ráno kromě vitamínu D přidáme C, B6, A, E, buď v doplňcích, nebo v kiwi, pomeranči, jablku, banánu, ořechách, sýrech, vejci, mrkvi. Můžeme i zahřešit něčím sladkým.

V poledne koenzym Q10 a hořčík, najdeme též v rybách, bramborách a zeleninových salátech.

Večer vitamíny skupiny B, a omezíme tuky, cukry, limonády, kávu, alkohol.