PŘI NÁKUPU NAD 1500 KČ NEÚČTUJEME POŠTOVNÉ


AKCEPTUJEME PLATBY V KRYPTOMĚNÁCH DLE AKTUÁLNÍHO KURZU PO PŘEDCHOZÍ E-MAILOVÉ DOHODĚ



ČLÁNKY » LEDEN
Leden


V lednu doporučuje tradiční čínská medicína věnovat zvýšenou pozornost močovému měchýři,který je v tomto období nejohroženějším orgánem.S močovým měchýřem souvisí další orgány vylučovacího systému - močová trubice a ledviny.
Mezi běžná onemocnění močového traktu patří bakteriální infekce,nejčastěji postihující močový měchýř - cystitida, a močovou trubivi - uretritida.
Příčinou zánětu jsou obvykle bakterie E.coli, žijící v trávicím traktu, odkud mohou proniknout do močové trubice a dále až do měchýře, kde se pomnoží.
Ženy bývají touto infekcí postiženy mnohem častěji, jelikož jejich močová trubice je dlouhá pouze pět centimetrů.Také blízké sousedství s pochvou a konečníkem je další důvod. Proto bývají někdy tyto záněty doprovázeny i poševní infekcí.
Frekvence u mužů se zvyšuje ve vyšším věku v důsledku zvětšování prostaty.
Mezi další rizikové faktory patří cukrovka.
Prevencí je:
  • dostatečný přísun tekutin, aby se zvýšil průtok močovým systémem, a tím i odplavování bakterií. Toto je důležité zvláště pro starší muže
  • dodržování pečlivé hygieny, používání mýdel a gelů k tomu určených, volit spíše sprchování.
  • pozor na prochladnutí
  • preventivní užívání brusinek- okyselují moč a zabraňují bakteriím přichytit se ke sliznici měchýře. K okyselení přispívá též vitamín C, ale pozor na vysoké dávky, které zatěžují ledviny.
LEDEN

Prosinec jakoby nebyl, a ocitli jsme se v roce 2020. Jsme plni očekávání, jaký bude, a co nám přinese.

Ale záleží především na nás, a nejdůležitější je zdraví.

Zdraví=rovnováha. Rovnováha je přirozený řád, nerovnováha je chaos. Zdraví je řád, nemoc je chaos.

Letos se v našich článcích zaměříme na stravu, bylinky, vitamíny, doplňky vhodné pro daný měsíc a podporu oslabených orgánů.

Bylinky se používaly od nepaměti. Jsou obsaženy v čajích, homeopatii či doplňcích, dají se používat i ke klasické léčbě nebo k potlačení jejich vedlejších účinků.

Zima nám často přináší špatnou náladu a deprese. Zničíte to cvičením, vitamíny, minerály, zimními sporty, relaxem v sauně a masážemi. Na vině nenálad není jen samotná zima a počasí, ale i hormony. Hlavně melatonin – spánkový hormon. Čím méně světla, tím se ho v mozku více tvoří. V noci je k užitku, ale přes den ke škodě.

Je potřeba ho dodávat v čaji, či tabletách. Pomáhá také vstávat do světla, už v ložnici rozsvítit při probuzení.

Cvičením a pohybem také zvýšíme hladiny ostatních hormonů – serotoninu – hormonu radosti, enedorfínu – hormonu štěstí, dopaminu – hormonu motivace, oxytocinu – hormonu důvěry a vazopresinu – hormonu vazby mezi partnery a přáteli.

V tomto období doplňujeme hlavně vitamín D, buď ve stravě – v makrelách, sledích, lososech, vejcích, mléčných výrobcích, cereáliích, pomerančovém džusu. Ale nikdy nedosáhnete hladiny, kterou zařídí „umělý“ vitamín D.

Ráno kromě vitamínu D přidáme C, B6, A, E, buď v doplňcích, nebo v kiwi, pomeranči, jablku, banánu, ořechách, sýrech, vejci, mrkvi. Můžeme i zahřešit něčím sladkým.

V poledne koenzym Q10 a hořčík, najdeme též v rybách, bramborách a zeleninových salátech.

Večer vitamíny skupiny B, a omezíme tuky, cukry, limonády, kávu, alkohol.